馃捇 17 DECEMBRO: AVALIACI脫N E AULAS H脥BRIDAS (by @MeryFer23)

Ola a tod@s!馃憢 

Aqu铆 estamos un d铆a m谩is, compartindo con v贸s as conclusi贸ns 谩s que chegamos hoxe da man de Russell Stannard. O f铆o tem谩tico da xornada de hoxe foi a avaliaci贸n formativa e sumativa e a modalidade h铆brida

馃幆 AVALIACI脫N FORMATIVA E SUMATIVA

A avaliaci贸n 茅 un aspecto clave da pr谩ctica docente xa que permite que o profesor/a comprobe se o alumnado est谩 realmente aprendendo. Nunha entorna virtual semella complexo atender ao factor humano, xa que non podemos interactuar f铆sicamente co alumnado. Daquela, de que maneiras podemos garantir unha avaliaci贸n formativa de calidade nas nosas clases en li帽a? E posible combinar a avaliaci贸n sumativa e formativa?

Para comezar, o portfolio dixital do que tanto temos falado neste curso, pode ser unha ferramenta clave para recoller o progreso do alumnado convert铆ndose nun instrumento de avaliaci贸n formativa e sumativa ao mesmo tempo. Por outra banda, redactar un portfolio semanalmente ou ao remate da unidade, contrib煤e 谩 reflexi贸n e axuda a integrar os contidos durante o proceso.

Al茅n disto, existen moitas ferramentas tecnol贸xicas gratuitas ao noso dispor que poden ser empregadas para avaliar o progreso do alumnado como Kahoot, Quizizz, Quizlet ou Socrative. Sen ir m谩is lonxe, hoxe fixemos unha "Space Race" en Socrative e quedamos abraiad@s ao comprobar a cantidade de feedback que se pode obter sobre o desempe帽o do alumnado a trav茅s desta aplicaci贸n, que tam茅n permite elaborar "exit tickets". Recomend谩mosvos que experimentedes!馃殌

馃捇 AULAS H脥BRIDAS

Como ben sabemos, as limitaci贸ns sobre a ratio de alumn@s nas aulas derivadas da pandemia te帽en ocasionado un cambio na metodolox铆a, especialmente no caso das aulas h铆bridas. Neste escenario a persoa docente atoparase coa dificultade de atender ao mesmo tempo a un grupo de alumn@s que traballan desde a s煤a casa e outro que asiste presencialmente a clase. Como podemos conectar estes dous tipos de audiencia e constru铆r unha cultura de grupo nunhas circunstancias tan complexas sen ter a sensaci贸n de estar abandonando a alg煤n dos grupos?

Velaqu铆 tedes algunhas ideas que barallamos no curso: 

ANTES DA CLASE

  • Activamos os co帽ecementos previos do alumnado elaborando unha tormenta de ideas/nube de palabras a trav茅s de Wooclap ou Answer Garden que despois empregaremos para traballar a unidade.
  • Ped铆mos ao alumnado que visualice un v铆deo antes da clase e posteriormente comprobamos o que te帽en entendido respondendo a un quiz en Socrative ben desde a casa, ben na propia aula.
  • O alumnado prepara unha breve presentaci贸n sobre o seu libro/filme favorit@. Proxectaremos as presentaci贸ns e as persoas que traballan desde a s煤a casa ter谩n a oportunidade de integrarse na aula f铆sica e comunicarse c@s compa帽eir@s. 
  • O alumnado engade unha entrada no foro da aula virtual e durante a clase as persoas que traballan a distancia comentan as contribuci贸ns d@s compa帽eir@s.
  • Preparaci贸n dun proxecto: "Mudamos o mobiliario da Escola". Realizamos unha enquisa mediante Mentimeter na que o alumnado votar谩 polo tipo de cadeiras e pupitres que desexar铆a atopar na aula.

DURANTE A CLASE  

  • Facilitamos din谩micas de grupo: as persoas que est谩n na aula traballan en grupos e os que est谩n en li帽a farano en Breakout Rooms
  • Preparamos un Escape Room no que se implique todo o grupo. O compo帽ente l煤dico sempre axuda a reducir as distancias! 
  • Empregamos as ferramentas mencionadas anteriormente que contrib煤en 谩 participaci贸n activa de todo o grupo e facilitan a visualizaci贸n dos resultados e o feedback inmediato.
  • Desenvolvemento do proxecto: "Mudamos o mobiliario da Escola". O alumnado traballa nun G-Sites e describe a s煤a aula actual e a s煤a aula ideal atendendo aos aspectos gramaticais da unidade.

DESPOIS DA CLASE 

  • Pedimos ao alumnado que recolla as actividades realizadas/reflexi贸ns no seu portfolio dixital individual que posteriormente compartir谩n con todo o grupo.
  • Presentaci贸n do proxecto:  "Mudamos o mobiliario da Escola". Cada grupo explica oralmente os beneficios de contar cun mobiliario m谩is actualizado.
E ata aqu铆 chegamos por hoxe. Seguiremos informando. Deica ma帽an!馃枑

Comentarios