馃搮 14 DECEMBER: OFF TO A RUNNING START (by @paula_cernadas)

Ola de novo!馃憢


Compr谩ceme comunicarvos que temos sobrevivido 谩 primeira sesi贸n do d铆a 14 de decembro馃挭. Ten sido intensa e extremadamente fruct铆fera. Comezamos 谩 primeira hora da ma帽谩 quentando motores cunha pequena tormenta de ideas sobre o ensino mixto: luces e sombras!. Reflexionar sobre as vantaxes e inconvenientes foi realmente 煤til:


Para entrar de cheo en materia, traballamos diferentes tecnolox铆as que poderemos implementar para o ensino en li帽a. Se cadra, o m谩is 煤til 茅 a empregabilidade dos recursos presentados para calquera entorna de aprendizaxe: mixta, en li帽a ou h铆brida. 

Como conclusi贸n do d铆a de hoxe, gostar铆ame quedarme coas catro "Golden Rules" que, segundo Russell, garanten o 茅xito do ensino a distancia馃幆:
  1. 脡 chave conectar e interrelacionar os contidos dunha plataforma virtual, a que sexa que estemos a utilizar, cos contidos expostos na sesi贸n presencial. Se somos quen de facer esa interconexi贸n entre os elementos de ambas entornas, o 茅xito est谩 asegurado馃檹.
  2. No ensino mixto, resultan extremadamente 煤tiles as t茅cnicas de "flipped classroom". 脡 dicir, os contidos poden ser expostos de xeito eficaz nunha plataforma virtual (a trav茅s de exercicios de comprensi贸n auditiva, lectora, etc. ou actividades de reforzo) para poder traballar co alumnado de xeito comunicativo na sesi贸n presencial: grupos, parellas... que lle dean sentido a aprendizaxe en conxunto e colaborativa. As estratexias "flipped" ubican ao alumando no centro da s煤a aprendizaxe; as铆 este deixa de ser un axente pasivo no proceso de ensino para convertirse en activo da s煤a evoluci贸n. 
  3. Resulta importante re-pensar como imos responder ao input do alumnado. 脡 importante interactuar cos contidos producidos (expresi贸ns escritas, expresi贸ns orais, etc.)  e dar feedback de calidade a trav茅s de comentarios, v铆deos ou mesmo mediante a avaliaci贸n entre iguais.
  4. Por 煤ltimo, e non me nos importante, temos recalcado a importancia de non abrumar ao alumnado con tecnolox铆as demasiado variadas e actividades sin fin. Menos es m谩s! tam茅n no ensino de linguas!
Espero que estas pinceladas de informaci贸n a modo de resumo vos resulten 煤tiles. Se estades interesados nas tecnolox铆as que usamos para traballar estes contidos, botade un ollo a: wordwallpadlet, google earth e answer garden.

A sesi贸n de ma帽谩 promete tam茅n. Semella que imos traballar con Moodle... xa vos contaremos con detalle. Agora non vos perdades o v铆deo de Mar铆a no Flipgrid sobre ensino mixto, as reflexi贸ns de Anabel no seu blog learner first e os s煤per resumos visuais de @diana_pastoriza... o que tal aprenderemos esta semana!

Xa para rematar, qu茅dame unha pregunta que facervos; xa que 茅 algo que xurdiu na sesi贸n de hoxe: durante as vosas "live sessions" en li帽a, c谩mara on ou c谩mara off? Paga moito a pena xogar coa c谩mara cando estamos nunha sesi贸n en directo. Como preferides v贸s?

Graci帽as por adiantado polas vosas respostas. Podedes deixar os vosos comentarios nesta mesma entrada! 馃憣

Sa煤dos!

Comentarios